auto tuning

Basisprincipes van ecu tuning

Performance Car Auto Tuning Specialist van Chip Performance  Auto-tuning, omleid hier. Voor het mechanische principe van zelfafstemming, lees zelfafstemming. Raadpleeg Auto-Tuning voor een elektronische chip. Dit artikel heeft veel problemen. Het eerste probleem is om te beslissen wat voor tuning je doet. En het tweede probleem is de term tuning.

De automobielindustrie gebruikt vaak termen zoals auto-tuning, tuning of ecu-afstemming, maar die beschrijvingen beschrijven niet nauwkeurig wat een tuner daadwerkelijk doet. Een tuner verandert de ECU-parameters, zodat uw auto zich gedraagt op meer dan alleen als een typische aandelenauto. Met andere woorden, de ECU is wat controleert hoe uw auto presteert.

Het wordt ook een inlaatsysteem genoemd, omdat het inlaatlucht in uw motor voedt;

De ECU is een geavanceerde computer die deel uitmaakt van uw motor. Het regelt vele aspecten van uw auto-tuning of prestaties. Als de ECU van uw voertuigen niet goed functioneert, krijgt u misschien niet de paardenkracht die u denkt dat u bent. Je paardenkracht kan gelijk zijn aan, of zelfs groter dan, die van je straatjuridisch voertuig, maar je auto heeft misschien zijn benzineverlagen verlaagd. Als je de paardenkracht niet krijgt die je denkt dat je krijgt, overweeg dan om je paardenkrachtaantallen te veranderen op die van een voorraadauto en het zien als dat je benzineverbruik verbetert en je onderhouds- en reparatierekeningen verlaagt.

Bij het bespreken van paardenkracht versus vermogenswinsten, moet u een belangrijk onderscheid maken, is dat hoge paardenkracht ligt aan lage vermogenswinsten. Voorraadauto’s hebben hoge vermogensuitgangen, wat betekent dat ze hoge druk produceren, en dit creëert lage druk luchtstroom over de onderdelen van de motoren. Deze luchtstroom wordt ook negatief beïnvloed door de uitlaatpoorten, uitlaatkleppen, katalytische converters, uitlaatpijpen, uitlaatpoorten en de motorenmapping. Kortom, hoe hoger de pksporen, de minder luchtstroom is toegestaan over de motor, en dit maakt uw auto minder efficiënt.

Het afstemmen van een auto omvat het maken van kleine wijzigingen in de interne componenten van uw voertuig, zoals de carburateur voor uw voertuig, de buizen van de motoren, enzovoort. Als uw voertuig voorraadlichaam Flex heeft, moet u wijzigingen aanbrengen in de manier waarop het lichaam vouwt om de stroom te maximaliseren. Dit geldt vooral als uw voertuig van de fabrieksoverdracht afkomt of dwars gemonteerde lichaamsdelen heeft gemonteerd. Ook als uw voertuig hydraulische schokken heeft, dan heeft u de mogelijkheid om hun hydraulische compressie te verhogen en ze te verlagen, beide, terwijl ze de mechanische wijze extern modificeren, ook de hoeveelheid vermogen aan deze wijzigingen aanpassen. Als u bijvoorbeeld een lagere veer installeert en de aandelenophanging behoudt, verschijnt de hoeveelheid vermogen die wordt opgedaan per pk is anders dan hetzelfde voertuig zonder wijzigingen, simpelweg omdat de suspensie geometrie anders is.

Het afstemmen van uw ECU is een mechanisch proces, net als het afstemmen van een ander deel van uw voertuig.

Er zijn in principe drie componenten aan uw ECU, de sensor, de ECU-programmeur en de motor. De ECU-programmeur is wat dicteert hoe uw ECU-software uw motor zal uitvoeren, het aanpassen zoals u wilt. De ECU-sensor bewaakt brandstofafgifte, luchtstroom, temperatuur en druk in de baai van de motor. Ten slotte herbergt de motorbaai de motor en de cilinderkop, die allemaal moet worden gewijzigd om de brandstofefficiëntie te optimaliseren.

Klik hier voor meer informatie